بازسازی ایران باستان

 www.3dparse.com 

 

توضیحات صاحب این سایت آقای کشاورز که خود گویای همه چیز است: 

 

داستان از اینجا شروع شد:
من هم مثل اکثر هموطنان خودم از دوران کودکی و نوجوانی به دوره باستانی ایران، بسیار علاقمند بودم (و البته هستم)

بعد از فرا گرفتن مفاهیم پایه گرافیک و اصول نرم افزارهای CG شروع کردم به پرداختن به همین علاقه!

مشکلترین بخش کار، پیدا کردن اسناد درست و قابل اعتماد بود!!
بماند که با چه دردسرهایی کارهای آقای فردریش کرفتر (( باستانشناس و معمار آلمانی که در سالهای ۱۳۱۲ تا ۱۳۱۵ روی تخت جمشید کار میکرد)) را به چنگ آوردم!دوست داشتم بدونم که تخت جمشید در ابتدا چه شکلی بوده؟در بهار سال ۱۳۷۸ بود که شروع کردم به ساختن اولین مدلها از سر ستونها و در زمستان سال ۱۳۸۲ کل مجموعه را به پایان رساندم. حدود ۵ سال!
علت طولانی شدن ساخت مجموعه این بود که من در کنار سایر کارهای روزمره زندگی و بصورت گسسته به این پروژه می پرداختم.
به مرور زمان و تا امروز هم جزئیات بیشتری به پروژه اضافه کردم (و میکنم)

 

از این پروژه تا به امروز (مهرماه ۱۳۸۷ )در سه پروژه دیگر استفاده شده:
۱ - در ساخت فیلم Alexander the great ساخت کمپانی Bazmark (استرالیا) در سال ۸۲
۲ - در ساخت مجموعه “شکوه تخت جمشید”، ساخت گروه هنری طلوع، (ایران) در سال ۸۳
۳ - در ساخت مجموعه “هفت رخ فرخ ایران”، ساخت گروه هنری طلوع، (ایران) در سال  ۸۶

 

در سال ۱۳۸۲-۲۰۰۳ بود که سایت ۳dparse.com رو راه انداختم. فکر کردم که خیلی بده که یک کشور ۷۰ میلیونی با ۷۰۰۰ سال تاریخ، یک سایت اینترنتی از بازسازی مهم ترین و با شکوه ترین مجموعه تاریخی خودش نداشته باشه !!برای همین دست به کار شدم و نتیجه اینه که میبینین، امیدوارم اگه کسی از خودش پرسید که تخت جمشید چه شکلی بوده و بعد رفت تو اینترنت و شروع کرد به گشتن، سایت من کمکش کنه که تا حدودی جوابش رو پیدا کنه.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد